Voorkom negatieve reviews online met NederlandReview 0

De uitbreiding van het internet heeft geleid tot een groot aantal online bedrijven. Hoewel het web je vermogen om een wereldwijde marktplaats te bereiken vergroot, brengt het wel een aantal uitdagingen en nadelen met zich mee. Deze nadelen van het internet kunnen het potentiële succes bij bepaalde soorten bedrijven belemmeren. Zo werd het bedrijf ESTEON onterecht zwart gemaakt via negatieve reviews. Op hun site kun je een huurwoning zoeken.

Beperkt persoonlijk contact

Een groot nadeel van een internet is het beperkte persoonlijke contact met je markt. Een bedrijf dat alleen online werkt, ziet nooit het merendeel van zijn klanten. Dit gebrek aan persoonlijk contact vermindert je vermogen om een sterke persoonlijke band met je kernklanten op te bouwen. Deze verbreking stelt je bloot aan het risico dat traditionele bedrijven een meer boeiende ervaring bieden. Het is ook moeilijk voor medewerkers van internetbedrijven om empathie te voelen voor hun klanten. Het is moeilijk om het echte scala aan emoties te voelen die klanten ervaren via elektronische communicatie.

Marketing Complexiteit

Het internet marketinglandschap is enorm. Je hebt volop mogelijkheden voor betaalbare communicatie. Het web wordt echter overspoeld met tekst en visuele reclame. Je onderscheiden van de massa is vaak moeilijker dan via de traditionele media. Click-through rates op online advertenties zijn berucht laag. De uitdaging voor een online operator is om de juiste marketingtools te kiezen die de beste return on investment bieden.

Negatieve feedback

Negatieve feedback komt vaker online voor. Klanten vinden het gemakkelijk om kritiek op bedrijven op een online locatie te plaatsen. Sommige eigenaren van kleine bedrijven vermijden sociale media alleen al vanwege het potentieel voor negatieve sentimenten. Inside Business 360 gaf aan dat het potentieel dat een schadelijke boodschap viral wordt een groot risico is. Wanneer consumenten negatieve merkberichten delen op Twitter of Facebook, is het potentieel voor het virale delen van roddels en klachten een reële bedreiging. Bedrijven kunnen onterecht zwart worden gemaakt door een concurrent en verliezen zo het vertrouwen van hun en nieuwe klanten. Dit overkwam het bedrijf ESTEON dat huurwoningen online aanbiedt. Om zulke praktijken te voorkomen adviseren wij NederlandReview, omdat zij checken door wie en waar de review wordt geschreven.

Prijs gerelateerde concurrentie

Het internet is een broeinest van prijs gedreven bedrijven. Een van de redenen waarom veel kleine operatoren ervoor kiezen om online te gaan is om de kosten van gebouwen en infrastructuur te vermijden. Het wegnemen van bepaalde operationele kosten stelt internetaanbieders in staat om klanten lagere prijzen te bieden. Wanneer je een concurrerende industrie op het web betreedt, is concurreren op iets anders dan de prijs een uitdaging. De grote invloed van Amazon.com draagt bij aan de moeilijkheid om een beeld gedreven identiteit te creëren. De beste inzet voor je bedrijf is het ontwikkelen van een gepersonaliseerde ervaring die gemakkelijk te onderscheiden is van prijsgeoriënteerde concurrenten.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *