Zo maak je werken vanuit huis gemakkelijker 0

Zo maak je werken vanuit huis gemakkelijker

Door de coronacrisis zijn veel mensen genoodzaakt om thuis te werken. En hoewel je voorheen wellicht jaloerse blikken wierp naar mensen die veelvuldig thuis konden werken, kom je er nu pas achter dat dit ook niet altijd de meest ideale situatie is. Je raakt snel afgeleid door de omgeving, moet privé en zakelijk met elkaar combineren en er voor zorgen dat al het werk binnen het juiste tijdframe voltooid wordt. Dat kan ontzettend veel stress opleveren. Gelukkig ben je op dit moment echt niet de enige die hier mee worstelt. Daarom geven we in dit artikel enkele tips om werken vanuit huis gemakkelijker te maken.

Schaf een goede printer aan

Het zal je nog verbazen hoe vaak je iets moet printen wanneer je thuis werkt. Bedenk maar eens goed hoe vaak je op kantoor naar de printer loopt. Niet alleen om belangrijke documenten uit te printen, maar ook om lange stukken tekst beter te lezen. De meeste mensen vinden het niet prettig om lange, belangrijke teksten digitaal te lezen. Ze willen hier liever rustig mee op de bank zitten. Koffietje erbij, concentratie op vol vermogen en mogelijk opmerkingen maken op het papier.

Schaf een goede printer aan

Een goede printer in huis is dan ook zeker geen overbodige luxe wanneer je thuis werkt. Wees bovendien niet bang dat je deze slechts incidenteel zult gebruiken en vervolgens bij het beëindiging van de coronacrisis weer onder het stof ziet verdwijnen. Wetenschappers geloven namelijk dat we echt naar een nieuw normaal gaan op het gebied van thuis werken. Steeds meer bedrijven hebben aangegeven dat ze ook na de coronacrisis de focus bij thuiswerken zullen leggen. Met een goede printer en eventueel een bijpassend printabonnement ben je dan ook geweldig voorbereid op de toekomst!

Maak een goede dagindeling

De grootste fout die veel mensen maken tijdens het thuiswerken is dat ze over geen duidelijk dagschema beschikken. Ze slapen uit, ontbijten en beginnen dan pas langzaam aan het werk. Dit betekent dat ze vaak pas rond het middaguur beginnen. Zonde van je tijd natuurlijk. Maak daarom een schema die past bij een gewone werkdag op kantoor. Inclusief begintijd, pauzes en een eindtijd. Zo weet je precies waar je aan toe bent, kun je een duidelijke planning maken en werk je veel efficiënter.

Ga in een afgesloten ruimte aan het werk

Denk niet dat je gewoon lekker relaxt op de bank je werk kunt verrichten. Allereerst zal de Arbeidsarts hier niet vrolijk van worden en daarnaast zorgt dit ook voor de nodige stoorzenders. Wanneer je lekker op de bank zit, ben je al snel geneigd om nog even wat op te ruimen, de vaatwasser in te ruimen, een stofzuiger door het huis te halen of raak je simpelweg in gesprek met je partner of de kinderen. Allemaal stoorzenders die het onmogelijk maken om efficiënt te kunnen werken.

Kies er daarom voor om in een afgesloten ruimte aan het werk te gaan. Het liefst een ruimte waar zo min mogelijk prikkels mogelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan een lege kamer in huis, de zolder of eventueel de slaapkamer. Investeer niet alleen in een goede printer, maar ook in een ergonomische bureaustoel en praktisch bureau. Zo bespaar je jezelf een hoop lichamelijke ongemakken en gaat het werk je veel beter af.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *